lördag 31 mars 2012

Nr 28 - Scrap-Perras marstävling

Här kommer mitt bidrag till Scrap-Perras marstävling! Utmaningen är att skapa något i endast svart + vitt + en valfri färg. Det är ok att foto/stämpel har fler färger. Det är första gången jag är med i Scrap-Perras tävling, och det var en riktigt kul utmaning!

Jag valde ett foto som föreställer våra små fina Halloweenkrabbor, och accentfärgen orange kändes given :)


Bakgrunden är den vita baksidan av ett designark eftersom jag lyckades göra slut på min vita cardstock tidigare idag... Jag började med att spraya utspädd Distress Ink Refill med Mini Mister över ytan där jag vill ha fotot. Jag mattade fotot 3 ggr med svart och orange cardstock.

Texten är Tim Holtz die Carnivale utstansad i vanligt svart papper.


Blommorna är dels vanliga platta svarta primablommor, dels små vita rosor som jag knipsat av stjälken på. Stjälkarna färgade jag svarta och vred ihop små spiraler av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar