söndag 1 april 2012

Nr 36 - Te-ask

Oj, nu har jag fått upp farten minsann :)

Nästa alster är en te-ask som jag gjort med hjälp av denna tutorialStampARTic.

Jag har följt askens grundmått, men eftersom jag saknar de större Nestisarna och en around-the-edge punch så blev min mycket enklare.

Lärdomar jag tar med mig till nästa ask - för det blir definitivt flera askar! - är att bakstycket behöver vara högre så att inte tepåsarna tar i dekorationerna. Jag tror också att jag ska göra nästa liiite bredare, eftersom jag tror att mina tepåsar är lite större än vad denna är dimensionerad för.

En fördel med längden på denna ask är att man kan använda designpapper ur 6"x6" block :) Det behövs ett papper till insidan och ett till utsidan.


Återigen lite rosor med glitter och små spiraler :) Bladen är stansade med en Martha Stewart puch.


Och såhär fint blir det med tepåsar i! Mina tepåsar är sött rosa med små rosenknoppar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar