tisdag 11 februari 2014

Garnutmaningen


Eftersom min utmaning 100 alster innan shopping bara handlar om papperspyssel så kände jag att jag behöver en utmaning för mitt garnpyssel också!

När jag sorterade mina garner för en tid sedan kunde jag konstatera att jag hade ca 150 liter garn! Ni som inte är garntokiga kanske tycker att det låter jättemycket, men mina medbrottslingar skulle nog säga att jag har en liten samling i sammanhanget... Hursomhelst finns det en massa underbara garner i mina förråd, och om jag inte använder dom snart riskerar dom att falla i glömska när jag köper nya underbara garner!

Här kommer mina regler för garnutmaningen:

* För varje nytt projekt jag vill köpa garn till måste jag först slutföra två projekt (nytt eller redan påbörjat) med garn jag redan har!

* Köpstoppet gäller även verktyg, tex stickor och virknålar.

* Jag kan välja att köpa ett verktyg istället för garn när jag slutfört två projekt.

* Utmaningen håller på hela 2014, men om mitt garn mot förmodan skulle ta slut betraktas utmaningen som avslutad.

* Undantag 1: Det är ok att kompletteringsköpa garn för att kunna slutföra ett redan påbörjat projekt.

* Undantag 2: Jag får köpa några redan planerade garner på Syfestivalen i februari 2014.

* Alla slutförda projekt ska fotas och bloggas.

* Det går bra att byta garn med andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar